16 Mart 2017 Perşembe

LAVANTA KESESİ YAPIMI

Merhaba arkadaşlar Bugün sizlerle birlikte lavanta kesesi yapacağız şu sıralar revaçta olan lavanta keselerine bir örnekte biz yapalım yapacağınız model dikdörtgen şeklinde olacak lavanta keseleri bebek mevlüt doğum günü gibi yerlerde kullanılabilmekte Ama isterseniz dolap ve çekmece ellerinizin içerisine koyarak sizde hoş kokulu sağlayabilirsiniz. İğnelik olarakta kullanılan keseler var onlar yuvarlak oluyorlar tabi bi goün onlardanda yapalımsizle

               LAVANTA KESESİ YAPIMI

 Malzemeler:

1_Kumaş
2_İğne
3_İplik varsa dikiş makinesi
4_Elyaf
5_Lavanta
6_ Mezura
7_İşaret sabunu
8_Silikon tabancası
9_Kurdele
10_Süslemek için materyaller

Yapılışı :

Öncelikle kumaşımızdan 20x18 ölçülerinde kaç adet yapacaksın o kadar parça kesiyoruz. Kesdiğimiz parçanın 20cm olan yerı eni olacak en kısımlarını üst üste koyuyoruz yanını ve altını makine yardımıyla dikiyoruz, makinanız yok ise elinizde de dikebilirsiniz.Diktiğimiz kese kumaşlarımızın yanını diktikten sonra köşe kısmını üçgen şeklinde kesiyoruz ki döndürdüğünüz zaman rahatlıkla çevirebilelim diye.Çevirdiğimiz kesemizi güzelce ütülüyoruz .Ütümüzü hiç kapatmadan devam ediyoruz kesenin ağız kısmını önce bir santim katlıyoruz ütü ile  bir iz yapıyoruz daha sonra iki santim daha katlayarak ütüyle tekrardan üzülüyoruz, ütüledediğimiz kısmı makinada spor dikiş çekiyoruz ve düzgün dursun diye bir daha ütü basabilirsiniz yaptığımız kesemizin yarısına elyafı ve bir miktar lavanta koyuyoruz Dilerseniz içerisine sadece lavanta daha koyup öyle de yapabilirsiniz, Böylelikle daha fazla koku elde etmiş olursunuz.Ben lavantayı ve kese için kuklandığım süsleri eminönunden almıştım.Lavantayı içerisine koyduktan sonra ağzını kurdele yardımı ile bağlıyoruz bağladığımız kurdelenin uçlarını üçgen şeklinde kesiyoruz güzel görünmesi ve kurdelenin atmaması açısından.Kesenin üzerindeki kırmızı kurdeleyi ben elimde yaptım ama hazırlarınıda eminönunde veya hobi malzemeleri satan yerlerde bulabilirsiniz. Kurdeleyi parmaklarımın arasında tutarak silikon tabancası ile döndürerek yaptım kurdelelerimi Dilerseniz elinizde de dikebilirsiniz otasına bir tane İnci koyuyoruz.Kesemin üzerine kurdelemi direk bağlayarak yaomak istemedim o zaman biraz özensiz duruyo sanırım yamuk durduğundan ayrı şekilde yapıştıtınca kurdeleyı keseye daha düzgün duruyor bence.
  Ben konsepti mi denizci yaptım Onun için İnci kullandığım üzerine de yapıştırmak İçin metal Çapa objesi kullanmayı tercih ettim,kumaşında çizgili olduğu için gayet hepsi hoş durdu,başka şekil ve konseptlerde sizde keseler yapabilirsiniz, yaptığım keseleri yeğenim Oğuz toprağın doğumunda dağıtık diğer yaptığım süsleri ise başka bir postta yazıcam şimdşlik bu kadar.
Eğer sizde yazımı beğendiyseniz sevdiklerinizle paylaşmayı unutmayın.
Yorumlarınız benim için çok değerli sizde fikirlerinizi benim için yazıya dökermisiniz...
Başka bir postta görüsmek üzere haşcakalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder