20 Nisan 2017 Perşembe

ELSA FROZEN PASTA NASIL YAPILIR?

Meraba arkadaşlar bugün elsa frozen doğum günü partisini yapıcaz.
Hepinizin bildiği üzere (kız anneleri daha iyi bilir) frozen yani türkçeye çevrilmiş hali ile karlar ülkesi walt disney tarafından yapılmış bir animasyon filmidir.Ana karakteri Elsa ve kardeşi Anna .Küçük kızların ilgisini çeken elsa hemen hemen her bir şeyin üzerinde görmekteyiz ayakkabıları çantaları takıları oyuncakları tokaları giysileri bulunmakta Biz de onun doğum gününe taşıdık. Karlar Ülkesi temalı pasta banner kürdanlıklar yaptık.

ELSA FROZEN PASTA NASIL YAPILIR?

Öncelikle nasıl bir pasta yapacağımıza karar vermemiz gerekiyor Ben iki katlı elsa frozen pasta yapacağım için şeker hamurlarını de buna göre aldım iki katlı bir büyük biri küçük olan elsa frozen pastamı 600 gram mavi şeker hamuru ile kapladım şeker hamurları bildiğiniz gibi  200 gram şeklinde küçük kutular halinde de satılmakta ben onlardan üç tane aldım mavi taban kısmını kaplamak için diğer renklerim ise beyaz mor pembeydi bunlardan ise bir kutu almam yeti Hatta artılar bile önce elsa frozen pastanın alt tabanından başladım şeker hamurlarının mavi olan hepsini yoğurdum altına üstüne nişasta sererek merdane ile incelterek
büyük bir yuvarlak elde ettim şeker hamurunu çok kalın tutmadım Çünkü bazıları şeker hamurunu çok sevmiyor ve kenara ayırıyorlar bunun için bende ince açıyorum hem de şeker hamurundan tasarruf etmiş olursunuz açtığım şeker hamurunu ellerimin üzerine alarak pastanın ve şeker hamurunun orta kısmını birbirine denk düşürerek üzerine bıraktım üzerini iyice düzleştirdim sonra Altta kalan parçaları hafif aşağı Çekerek elsa frozen pastanın çevresini kapladım.Ben iki katlı elsa frozen pasta yaptım alt kısmı kaplayınca üst kısmıda aynı şekil kapladım alt elsa frozen pastanın orta kısmına 3adet büyük kürdanlardan yerlestirdim kapladığım küçük elsa frozen pastayı tam ortaya yerleştirdim. Elsa frozen pastayı böylelikle alt tabanını yaptım şimdi sıra üzerini süslemeye geldi

Süslemek için fotograflarda bulunan malzemeleri kullandım. Kar taneleri yapmak için isim yazmak için elsa frozen pastanın altını kapatmak için elsa ve enna nın fotograflarına çerçeve yapmak için ve olafı yapmak için kullandım.
Elsa frozen pastanın üzeri için beyaz hamur açtım ve kenarlarını dalgalı şekilde kestim ve böylelikle kar görünümü verdim sonrasında kenarlarını temizlemek için küçük kalpler kestim ve yapıştırdım diğer kestiğim kar tağneleri kalp ve isimide üzerine beğendiğim yerlere yapıştırdım.Elsa ve annanın gotoraflarını netten buldum ve renkli fotokapi olarak çıkarttırdım önce mor renkte bir yuvarlak kestim sonrasında pembe ile tırtıklı bir çerçeve kestim çıktıyı ona göre kesip içine yerletirdim elsa frozen pastanın üzerine koyarken arkasına kürdan batırdımki ayakta dursun diye en son önündeki kurdelayı yapmaya geldi mordan hamuru açtım ve 8cm genişliğinde bir şerit kestim uçlarını ortaya getirerel su ile yapıştırdım kurdela yapışmasın diye içine kağıt havlu sıkıştırdım dolaba attım ve sertleşmesini bekledim bütün üzerine yaptığım süslemeler için aynısını yaptım olafıda yaparak içine kürdan geçirdim ve pastanın üzerine batırdımmböylelikle düşmeden ayakta durabildi ve çok tatlı bi pasta yapmış oldum herkes çok beğendi sizde yapanilirsiniz haydi hanımlar çoçukları mutlu etmeye mutfağa :)
Yazımı beğendiyseniz sevdiklerinizle paylaşmayı unutmayın
Fikirleriniz benim için çok önemli sizde fikirlerinizi benim için yazıya döküp yorum atarmısınız
Birdahaki postta görüşmek üzere takipte kalın ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder